麦琪的图书馆

我不知道两个人该如何相爱

【歌词翻译第二弹】skyfall

This is the end,

一切都会在此结束

Hold your breath and count to ten

屏住呼吸,默数十秒. 

Feel the Earth move and then

感受大地最初的震颤 

Hear my heart burst again. 

听,我的心脏再次开始剧烈地跳动

 

For this is the end

这就是结局了

I've drowned and dreamt this moment

我无时无刻不幻想着这一刻的来临

So overdue I owed them

虽然迟了些时日

Swept away I'm stolen

但我最终夺回了我被偷走的一切

 

Let the skyfall

让苍穹就这样坠落吧 

When it crumbles

任生灵泯灭,地动山摇 

We will stand tall

我们仍旧站在至高之处俯瞰世界

And face it all together

一起见证末日来临,世界终焉

 

Let the skyfall

让苍穹就这样坠落吧

When it crumbles

任万物毁灭,大地碎裂 

We will stand tall

我们仍然站在至高之处俯瞰世界

And face it all together

一起见证末日来临,世界终焉

At Skyfall

就在这苍穹坠落之时

At Skyfall

在这苍穹坠落之时

 

Skyfall is where we start

天塌地陷,而我们的旅程才刚刚开始 

A thousand miles and poles apart

我们相隔万里,身处两极

Where worlds collide and days are dark

这世界动荡不安,暗无天日 

You may have my number

你可能记得我的代号 

You can take my name

记得我的姓名 

But you’ll never have my heart

却永远得不到我的心

 

Let the skyfall

让苍穹就这样坠落吧 

When it crumbles

任生灵泯灭,地动山摇 

We will stand tall

我们仍旧站在至高之处俯瞰世界

And face it all together

一起见证末日来临,世界终焉

 

Let the skyfall

让苍穹就这样坠落吧

When it crumbles

让万物毁灭,大地震颤 

We will stand tall

我们仍然站在至高之处俯瞰世界

And face it all together

一起见证末日来临,世界终焉

At Skyfall

就在这苍穹坠落之时

At Skyfall

在这苍穹坠落之时

 

 

Where you go, I go

我来到了你曾去过的地方

What you see, I see

瞳孔中映出你曾见过的景象

I know I’ll never be me without the security

我知道如果没有你的守护 我不可能成为今天的自己

Of your loving arms keeping me from harm

那时是你用双臂将我抱紧,让我远离那些伤害 

Put your hands in my hand

现在,轮到我握紧你的手

And we'll stand

带你一起立于世界之巅

 

Let the skyfall

让苍穹就这样坠落吧 

When it crumbles

任生灵泯灭,地动山摇 

We will stand tall

我们仍旧站在至高之处俯瞰世界

And face it all together

一起见证末日来临,世界终焉

 

Let the skyfall

让苍穹就这样坠落吧

When it crumbles

让万物毁灭,大地震颤 

We will stand tall

我们仍然站在至高之处俯瞰世界

And face it all together

一起见证末日来临,世界终焉

At Skyfall

就在这苍穹坠落之时

At Skyfall

在这苍穹坠落之时

 


评论