麦琪的图书馆

我不知道两个人该如何相爱

writing's on the wall 歌词翻译

【因为自己的理解和网上的歌词翻译差距非常大所以自己写了一版自己的。我翻的...差不多算是个人理解里邦德→vesper的感情吧。这首歌虽然是幽灵党的主题曲但感情上怎么看都好合皇家赌场的感情线啊。啊,eva green的vesper。;_;】


I've been here before

我曾将手伸向光明

But always hit the floor

但每次都被拽回深渊

I've spent a lifetime running

我无畏于穷尽一生奔波坎坷

And I always get away

却总在可以停下脚步的前一秒逃开

But with you I'm feeling something

但和你在一起时

That makes me want to stay

我第一次有了驻足的勇气

I'm prepared for this

我曾以为自己已经做好了准备

 

I never shoot to miss

我一向弹无虚发

But I feel like a storm is coming

但却无法阻挡风雨欲来 

If I'm gonna make it through the day

如果我可以活过今天

Then there's no use in running

也许我就不必再疲于奔命

This is something I gotta face

我会面对自己的选择

 

If I risk it all

若我赌上自己拥有的一切

Could you break my fall?

你是否能在我坠落深渊之时握住我的手

How do I live? How do I breathe?

我忘了怎么呼吸 忘了怎么活下去

When you're not here I'm suffocating

当你不在身边 我像被窒息

I want to feel love, run through my blood

我想学会爱与被爱 让冷血被温热

Tell me is this where I give it all up?

你告诉我 它是否值得我放弃所有

For you I have to risk it all

让我为了你 赌上无坚不催的自己

Cause the writing's on the wall

即便我已经看见了 不详的预言

 

 

A million shards of glass

世上万千的倒影全都是你

That haunt me from my past

仿佛你不甘于只存在在记忆里

As the stars begin to gather

天空上已有星光浮现

And the light begins to fade

浮华灯火一盏一盏地隐去

When all hope begins to shatter

当所有的希望都已经破灭

Know that I won't be afraid

我反而更加无所畏惧

If I risk it all

因为我知道 如果我赌上一切

Could you break my fall?

你一定可以将我拉离深渊

 

 

How do I live? How do I breathe?

我要如何活下去 如何呼吸

When you're not here I'm suffocating

当我失去你 我濒临窒息

I want to feel love, run through my blood

当我终于学会爱与被爱 冷血在奔涌中沸腾  

Tell me is this where I give it all up?

告诉我 你怎么忍心让我在此功亏一篑

For you I have to risk it all

为了你 我曾甘愿放弃无坚不催的自己

Cause the writing's on the wall

明知未来暗晦不详

The writing's on the wall

明知路途黑暗 永无止境

 

How do I live? How do I breathe?

我竟然活了下去 我竟然还能呼吸

When you're not here I'm suffocating

即便失去你的我如同窒息

I want to feel love, run through my blood

我想要爱与被爱 渴望让冷血重新奔涌于我的身体

Tell me is this where I give it all up?

告诉我 我是不是要在此重归深渊

 

How do I live? How do I breathe?

我竟然活了下去 我竟然还能呼吸

When you're not here I'm suffocating

即便失去你的我如同窒息

I want to feel love, run through my blood

我想要爱与被爱 渴望让冷血重新奔涌于我的身体

Tell me is this where I give it all up?

告诉我 我是不是要在此重归深渊

 

For you I have to risk it all

我曾赌上无坚不催的自己

Cause the writing's on the wall

哪怕前途晦暗 不详永无止境


评论

热度(32)

只展示最近三个月数据